خودرو آنلاین

خودرو آنلاین

خودرو آنلاین

مشخصات Tiggo8 Pro

AmirAli · 17:16 1400/08/21

نمای خارجی:
درباره نمای خارجی این خودرو می توان گفت که نمای جلویی بسیار جسور و خشن طراحی شده جلو پنچره بزرگ مشبک باعث شده تا خودرو کمی بزرگتر بنظر بیاید.
در نمای کناری خطوط منفی باعث عضلانی شدن خودرو شده است و با رینگ های 19اینچی می توان گفت کاملا تطبیق دارد!
اما نمای عقب این خودرو کمی محافظانه کارانه تر طراحی شده اما با نمای جلو و کناری خودرو تطبیق دارد.

Chery Alghanim
نمای داخلی:
نمای داخلی این خودرو بسیار زیبا و دلنشین طراحی شده است و مدرن تر نیز شده است و به شما همچین حسی که پشت یک کراس اوور و خودروی چینی ای که قبلا در ذهنتان بوده نشسته اید نمی دهد و می توان گفت پیشرفت خوبی برای چینی ها بوده است.
سیستم های کمکی راننده اعم از سنسور نقطه کور و دوربین های 360 درجه و... رانندگی با این خودرو را ایمن تر کرده تا راننده بتواند در همه حال پایداری و کنترل خودرو را در دست داشته باشد.

در بحث فنی این خودرو باید گفت پیشرانه قدرتمندی برای این خودرو در نظر گرفته شده و شرکت چری وقت زیادی برای طرحی و تولید این موتور گذاشته تا بتواند ماشین پرشتاب و پر قدرتی به بازار تحویل دهد.
Compared to Tiggo 8, where is Chery Tiggo 8 Plus “Plus“? | DayDayNews

اطلاعات شرکتی

نام خودرو Tiggo8 Pro
کشور چین-China
سال طراحی 2018معادلِ1397
سال ارائه به بازار 2021معادلِ1400

مشخصات موتور

کد و مدل موتور -
حجم موتور(CC) 1598 توربوشارژ
تعداد سیلندر و سوپاپ 4سیلندر 16سوپاپ
حداکثر قدرت موتور(اسب بخار) 197 در 5500دور در دقیقه
حداکثر گشتاور(نیوتن متر) 290 در2000دور در دقیقه
0تا 100 10.9ثانیه

سیستم انتقال نیرو

گیربکس 7سرعته اتوماتیک دبل کلاچ(دوکلاچه)(DCT)(از نوع تَر)
قابلیت های گیربکس قابلیت تعویض دستی-حالت های کم مصرف، معمولی و پرشتاب
دیفرانسیل تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو)
قابلیت های دیفرانسیل ندارد

ترمز گیری و پایداری

ترمز جلو و عقب دیسکی  ABS+EBD
قابلیت های ترمز گیری -
سیستم کنترل پایداری BA-HDC-HSA-ESP-TCS

سیستم تعلیق

تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب MULTI LINK

مصرف سوخت

مصرف سوخت داخل شهر 8.6لیتردر هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج شهر 5.6لیتردر هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7لیتردر هر صد کیلومتر
حجم باک 50لیتر

ابعاد

ابعاد 4722*1860*2710
حجم صندوق 1179لیتر

آپشن

ضبط

سیستم مالتی مدیا تاچ-موزیک بلوتوث بلندگوی سونی و...

کیسه هوا 6عدد راننده و سرنشین - جانبی-پرده ای
آپشن

سقف پانارومیک-سنسور نقطه کور-صندلی راننده و سرنشین برقی-چرخش چراغ در پیچ ها-کنترل نوربالا-روشنایی روز-اتولایت-سیستم کنترل باد لاستیک ها-رادار بین خطوط-کروز کنترل تطبیقی-سیستم هشدار برخورد موانع در تغییر خط-سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک موتور در ترافیک ها-رادار تصادف از عقب و جلو-ترمز اضطراری-اینه وسط الکتروکرومیک-خنک کننده مواد غذایی-ISOFIX-ایموبلایزر-ورود بدون کلید-استارت خودرو از طریق ریموت-تهویه اتوماتیک-اینه جانبی تاشو برقی-دارای دو شارژر بی سیم موبایل-دوربین 360درجه





از رقبای این خودرو می توان به هیوندای سانتافه ی کره ای اشاره که کرد که فکر نمیکنم این خودرو شانس زیادی برای رقابت با این خودرو داشته باشد؛
البته ممکن است برخی افراد سانتافه را به این خودرو ترجیح دهند و واقعا نمیشه گفت هیوندای سانتافه خودروی بدی است؛
هر خودرویی خواهان و مخالف های خودش را دارد! 

هنوز در ذهن خیلی از افراد خودرو های چینی کیفیت پایینی دارند و این افراد کره ای ها و ژاپنی های دسته دوم بازار را به خرید خودروی صفر کیلومتر چینی ترجیح می دهند و به همین دلیل بازار کره ای ها و ژاپنی های دسته دوم هنوز داغ است.

چه بخوایم و چه نخوایم چینی ها روز به روز درحال پیشرفتند و به نظرم در بازار ایران آنقدر سلیقه های مختلف وجود دارد که این خودرو ها هم بتوانند جایی برای خود باز کنند.

نویسنده: تیم خودرو آنلاین

CBCچیست؟

AmirAli · 16:37 1400/08/21

CBCیا سیستم ترمز با قابلیت تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها بر حسب سرعت هر چرخ در پیچ ها بسیار کار آمد است بطوریکه؛اگر شما در پیچ ترمز ناگهانی بزنید بعلت نامساوی بودن ترمز ها در هر چرخ باعث واژگونی می شود اما این سیستم این بار با تقسیم قدرت ترمز ها به کمک شما آمده و امنیت شمارا تامین میکند!
خودرو آنلاین

EBAچیست؟

AmirAli · 16:35 1400/08/21

EBA یا سیستم ترمز هوشمند به طوری عمل میکند که شما زمانی که در ماشین های قدیمی ترمز را با تمام قدرت پدال ترمز را میفشردید تمام قدرت ترمز استفاده میشد و در اینجا لازم به کوبیدن پدال نیست بلکه اگر شما 60 درصد پدال را سریع فشار بدهید سیستم متوجه خطر شده و تمام قدرت ترمز هارا استفاده میکند!
دستیار ترمز اضطراری (EBA) چگونه عمل می کند؟
خودرو آنلاین

EBDچیست؟

AmirAli · 16:33 1400/08/21

EBDیا سیستم تقسیم قدرت ترمز ها بین چرخ ها قدرت ترمز هارا برحسب وزن بین چرخ ها تقسیم میکند و باعث عملکرد هرچه بهتر و بهتر ترمز ها می شود!
این سیستم در پیچ ها و جاده های لغزنده بسیار مفید است!

سیستم EBD چیست
خودرو آنلاین

A.B.Sچیست؟

AmirAli · 16:31 1400/08/21

ABSیا سیستم ضد قفل ترمز باعث میشود تا در سیستم ترمز اختلال ایجاد نشود و قفل شدن ترمز که باعث تصادفات می شود اتفاق نیفتد!
علت روشن شدن چراغ abs در خودروها چیست - ویرگول
خودرو آنلاین

DAKچیست؟

AmirAli · 16:29 1400/08/21

DAKیا سیستم کنترل پایداری در سرازیری کنترل سرعت در سرازیری به راننده کمک میکند تا بتواند راحت تر خودرو را کنترل یا اصطلاحا جمع کند؛
زیرا خودرو در سرازیری زود تر دور گرفته و سرعتش به شدت سریع افزایش می یابد و ترمز گیری مکرر باعث داغ شدن ترمز ها و اتفاق تلخ می شود؛به همین منظور این سیستم را به خودرو ها اضافه نمودند تا رانندگی را راحت تر و کنترل سرعت در سرازیری با ترمز ها را از دوش راننده برمی دارد.
معرفی سیستم کنترل فرود از سراشیبی | bama
خودرو آنلاین

HACچیست؟

AmirAli · 16:27 1400/08/21

HAC یا همان سیستم کنترل ایستایی در سربالایی در عمل بطوری است که وقتی شما در شیب تند و نیمه تند به سمت بالا هستید درهنگام حرکت وقتی پای خود را از روی پدال ترمز برداشته و آن را رها میکنید به مدت 3تا 4 ثانیه ترمز فعال مانده تا شما فرصت داشته باشید برای اینکه پای خود را برروی پدال ترمز برروی پدال گاز بگذارید تا ماشین به سمت عقب حرکت نکند!

سیستم HAC در خودرو چیست و چه کاربردی دارد
خودرو آنلاین

TCSچیست؟

AmirAli · 16:25 1400/08/21

TCSیا سیستم جلوگیری از هرز گردی چرخ هااز هرز گردی چرخ های درحال حرکت جلوگیری و باعث میشود ایستایی خودرو به ویژه در برف ها می شود و از خروج خودرو از جاده جلوگیری میکند و راننده کنترل کامل بر خودرو دارد!تاریخچه ظهور سیستم TCS
خودرو آنلاین

ESPچیست؟

AmirAli · 16:24 1400/08/21

ESP یا سیستم کنترل پایداری خودرو با استفاده از ترمز چرخ ها از کم فرمانی یا بیش فرمانی خودرو در جاده های لغزنده و پیچ ها جلوگیری و باعث کنترل به ویژه خودرو میشود!
علامت ESPبه شکل زیر است:

ESP چیست و چگونه کار می‌کند؟
خط آبی هنگام فعال بودن ESPاست:
ESP چیست و چگونه کار می کند؟
خودرو آنلاین