مشخصات Tiggo8 Pro
نمای خارجی:
درباره نمای خارجی این خودرو می توان گفت که نمای جلویی بسیار جسور و خشن طراحی شده جلو پنچره بزرگ مشبک باعث شده تا خودرو کمی بزرگتر بنظر بیاید.
در نمای کناری خطوط منفی باعث عضلانی شدن خودرو شده است و با رینگ های 19اینچی می توان گفت کاملا تطبیق دارد!
اما نمای عقب این خودرو کمی محافظانه کارانه تر طراحی شده اما با نمای جلو و کناری خودرو تطبیق دارد.
نمای داخلی:
نمای داخلی این خودرو بسیار زیبا و دلنشین طراحی شده است و مدرن تر نیز شده است و به شما همچین حسی که پشت یک کراس اوور و خودروی چینی ای که قبلا در ذهنتان بوده نشسته اید نمی دهد و می توان گفت پیشرفت خوبی برای چینی ها بوده است.
سیستم های کمکی راننده اعم از سنسور نقطه کور و دوربین های 360 درجه و... رانندگی با این خودرو را ایمن تر کرده تا راننده بتواند در همه حال پایداری و کنترل خودرو را در دست داشته باشد.
در بحث فنی این خودرو باید گفت پیشرانه قدرتمندی برای این خودرو در نظر گرفته شده و شرکت چری وقت زیادی برای طرحی و تولید این موتور گذاشته تا بتواند ماشین پرشتاب و پر قدرتی به بازار تحویل دهد.
اطلاعات شرکتی
نام خودرو | Tiggo8 Pro |
کشور | چین-China |
سال طراحی | 2018معادلِ1397 |
سال ارائه به بازار | 2021معادلِ1400 |
مشخصات موتور
کد و مدل موتور | - |
حجم موتور(CC) | 1598 توربوشارژ |
تعداد سیلندر و سوپاپ | 4سیلندر 16سوپاپ |
حداکثر قدرت موتور(اسب بخار) | 197 در 5500دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور(نیوتن متر) | 290 در2000دور در دقیقه |
0تا 100 | 10.9ثانیه |
سیستم انتقال نیرو
گیربکس | 7سرعته اتوماتیک دبل کلاچ(دوکلاچه)(DCT)(از نوع تَر) |
قابلیت های گیربکس | قابلیت تعویض دستی-حالت های کم مصرف، معمولی و پرشتاب |
دیفرانسیل | تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو) |
قابلیت های دیفرانسیل | ندارد |
ترمز گیری و پایداری
ترمز | جلو و عقب دیسکی ABS+EBD |
قابلیت های ترمز گیری | - |
سیستم کنترل پایداری | BA-HDC-HSA-ESP-TCS |
سیستم تعلیق
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | MULTI LINK |
مصرف سوخت
مصرف سوخت داخل شهر | 8.6لیتردر هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج شهر | 5.6لیتردر هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 7لیتردر هر صد کیلومتر |
حجم باک | 50لیتر |
ابعاد
ابعاد | 4722*1860*2710 |
حجم صندوق | 1179لیتر |
آپشن
ضبط |
سیستم مالتی مدیا تاچ-موزیک بلوتوث بلندگوی سونی و... |
کیسه هوا | 6عدد راننده و سرنشین - جانبی-پرده ای |
آپشن |
سقف پانارومیک-سنسور نقطه کور-صندلی راننده و سرنشین برقی-چرخش چراغ در پیچ ها-کنترل نوربالا-روشنایی روز-اتولایت-سیستم کنترل باد لاستیک ها-رادار بین خطوط-کروز کنترل تطبیقی-سیستم هشدار برخورد موانع در تغییر خط-سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک موتور در ترافیک ها-رادار تصادف از عقب و جلو-ترمز اضطراری-اینه وسط الکتروکرومیک-خنک کننده مواد غذایی-ISOFIX-ایموبلایزر-ورود بدون کلید-استارت خودرو از طریق ریموت-تهویه اتوماتیک-اینه جانبی تاشو برقی-دارای دو شارژر بی سیم موبایل-دوربین 360درجه |
از رقبای این خودرو می توان به هیوندای سانتافه ی کره ای اشاره که کرد که فکر نمیکنم این خودرو شانس زیادی برای رقابت با این خودرو داشته باشد؛
البته ممکن است برخی افراد سانتافه را به این خودرو ترجیح دهند و واقعا نمیشه گفت هیوندای سانتافه خودروی بدی است؛
هر خودرویی خواهان و مخالف های خودش را دارد!
هنوز در ذهن خیلی از افراد خودرو های چینی کیفیت پایینی دارند و این افراد کره ای ها و ژاپنی های دسته دوم بازار را به خرید خودروی صفر کیلومتر چینی ترجیح می دهند و به همین دلیل بازار کره ای ها و ژاپنی های دسته دوم هنوز داغ است.
چه بخوایم و چه نخوایم چینی ها روز به روز درحال پیشرفتند و به نظرم در بازار ایران آنقدر سلیقه های مختلف وجود دارد که این خودرو ها هم بتوانند جایی برای خود باز کنند.
نویسنده: تیم خودرو آنلاین